#MarcoweLaboratoriaPrzyszłości
W marcu bardzo często sięgaliśmy po sprzęt zakupiony w ramach programu rządowego Laboratoria Przyszłości. Na zajęciach rewalidacyjnych i lekcjach plastyki uczniowie wykorzystali laminator do przygotowania m.in. gazetki ściennej „W świecie boginek i bogów greckich” oraz pomocy dydaktycznych wykorzystywanych podczas zajęć specjalistycznych. Ciekawym urozmaiceniem zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki było wykorzystanie robota Photon, który pomógł uczniom utrwalić własności figur płaskich. Możliwości robota wykorzystano również podczas zajęć rewalidacyjnych. Uczeń klasy 1 został zapoznany z działaniem Photona. Za pomocą tabletu uczył go poruszania się po macie, wydawania dźwięku i zmieniania kolorów. Podczas zajęć technicznych czy też świetlicowych dzieci rozwijały umiejętności manualne. Uczniowie klasy 2 za pomocą zgromadzonych materiałów i potrzebnych narzędzi wykazali się twórczą inwencją w wykonaniu wiosennych kwiatów. Natomiast na zajęciach świetlicowych dzieci wyczarowały piękne ozdoby wielkanocne, które następnie zawiesiły w sali. Uczniowie klasy piątej na lekcjach techniki w dalszym ciągu kontynuowali naukę szycia ręcznego. Za pomocą ściegów wykonywali z filcu wiosenne ptaszki. Natomiast siódmoklasiści zostali zapoznani z działaniem i obsługą kamery, którą wykorzystali do nagrania filmiku podczas obchodów Pierwszego Dnia Wiosny. W trakcie lekcji techniki dotyczących prądu elektrycznego uczniowie klasy 6 budowali obwody elektryczne różnorodnych elementów, a przy tym poznawali warunki jakie muszą być spełnione by „prąd mógł popłynąć”. Nasi eksperymentatorzy i przyszli elektrycy składali również obwody równoległe oraz szeregowe i świetnie się przy tym bawili.
Uczniowie bardzo entuzjastycznie podchodzą do proponowanych im zajęć, w których wykorzystuje się sprzęt z programu Laboratoria Przyszłości.