"Gdy wszyscy myślą, że się czegoś nie da zrobić, wtedy pojawia się ten który nie wie, że się nie da i to robi" A.Einstein ::TWOJA SZKOŁA - TWOJA PRZYSZŁOŚĆ::"Opowiedz mi, a wkrótce zapomnę. Pokaż mi, może zapamiętam. Pozwól mi dotknąć, a zrozumiem" Kartezjusz

Aktualności

19 czerwca 2017 11:45 | Aktualności

TAJEMNICE PAPIEROPLASTYKI I PROGRAMOWANIA

Uczniowie klasy II gimnazjum realizowali w tym roku szkolnym projekty edukacyjne. Po zapoznaniu się z propozycjami tematów przygotowanymi przez nauczycieli gimnazjum uczniowie wybrali dwa projekty: ”Techniki papieroplastyki” oraz „Mój pierwszy program”. We wtorek,  13 czerwca 2017r, gimnazjaliści  zademonstrowali efekty swojej czteromiesięcznej pracy.

 Uczennice klasy II:  Patrycja Biniaś, Dominika Gradzik, Martyna Grygiel i Natalia Mucha zaprezentowały przed społecznością szkolną realizowany przez siebie projekt edukacyjny „Techniki papieroplastyki”. Polegał on na poznaniu różnych technik papieroplastycznych oraz wykonaniu prac dekoracyjnych i użytkowych wyłączne z papieru. Dziewczyny wykorzystały: krepinę, kolorowy blok rysunkowy, gazety oraz kolorowe karteczki notesowe. Podczas cotygodniowych spotkań uczennice skręcały papierową wiklinę, z której uplotły doniczki; robiły moduły chińskie, a z nich Kubusia Puchatka i Kłapouchego; kwiaty techniką kusudama, różyczki metodą cukierkową oraz stokrotki techniką qullingu. Rozwijały w ten sposób zdolności manualne, wyobraźnię, jednocześnie w sposób przyjazny i twórczy spędzały czas. Owocem ich ciężkiej i mozolnej pracy była wystawa na holu szkolnym wykonanych przez siebie projektów, która budziła podziw w oczach innych osób. W czasie prezentacji komputerowej dziewczyny dokładnie omówiły techniki papieroplastyki min.: papierową wiklinę, origami, quilling, kusudamę, decoupage, sutasz, tea bags folding, iris folding. Uczennice pokazywały i uczyły zebrane osoby jak wykonać poszczególne elementy ze swoich prac. Dla niektórych okazało się to nie lada wyzwaniem i dowodem na to ile wysiłku i trudu włożyły dziewczyny w swój projekt. Opiekunem projektu była pani Monika Zawada.

Grupa chłopców w składzie: Miłosz Czyżewski, Daniel Pobłocki, Piotr Szczepaniak, Mateusz Mucha i Arek Januszewski, zajęła się nauką programowania, wykorzystując do tego środowisko graficzne SCRATCH.  Podczas popołudniowych spotkań uczniowie rozwijali umiejętność komunikowania się z komputerem oraz kreatywnego rozwiązywania problemów, doskonalili również umiejętność myślenia algorytmicznego pracując indywidualnie oraz zespołowo nad swoimi programami komputerowymi. Prezentację efektów swoich działań na forum szkoły uczniowie rozpoczęli od przedstawienia sposobu myślenia którym musi charakteryzować się programista, posługując się postacią ROBOTA DANIELA  przedstawili proces programowania – aby robot mógł zrobić choć jeden krok trzeba było najpierw nauczyć go jak podnieść nogę do góry, przesunąć do przodu i postawić ponownie na podłogę. Następnie omówili czym jest programowanie, co to jest kompilator i język maszynowy oraz  jakie są etapy programowania. Zapoznali słuchaczy z najpopularniejszymi  językami programowania i sposobem ich wykorzystania.  Na koniec przedstawili wyniki swoich działań indywidualnych czyli programy, które stworzyli samodzielnie.  Gotowe programy zostały przez nich opublikowane na stronie scratcha (www. scratch.mit.edu) na kontach poszczególnych osób a także można je obejrzeć na specjalnie w tym celu załozonej stronie: www.naszeprogramy.blogspot.com  . Dla chłopców z  grupy projektowej „Mój pierwszy program” były to pierwsze ale zapewne nie ostatnie zmagania z programowaniem. Teraz będą mogli samodzielnie tworzyć i realizować własne projekty w programie Scratch albo rozwijać swoje umiejętności programowania wykorzystując inne języki wysokiego poziomu. Pracę tej grupy nadzorowała pani Renata Molka.

Przeczytano: 207 razy. Wydrukuj|Poleć znajomemu|Do góry

Zdjęcia: